اهداف انحرافی در بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان بازار مسکن اظهار دارند، حجم معاملات مسکن در پایتخت طی مرداد ماه با وجود اینکه طبق یک سنت هر ساله انتظار افزایش نسبی خرید و فروش آپارتمان در این ماه می‌ رود، با ریزش قابل‌توجه ۳۲ درصدی نسبت به ماه قبل از آن رو به‌ رو شد.

ماه گذشته تعداد واحد های مسکونی فروخته‌ شده در تهران به سطح بی‌ سابقه ۲۹۰۰ واحد مسکونی رسید و این در حالی است که در طول سال‌ های اخیر حتی در شرایط رکود بازار، فروش ماهانه کمتر از ۴ هزار واحد مسکونی سابقه نداشته است. نزولی‌ ترین ایستگاه روند حجم معاملات وقتی که بدانیم حتی در ماه‌ های نیمه تعطیل فروردین هر سال نیز حداقل معاملات انجام و ثبت شده بیش از چهار هزار فقره بوده است، بیشتر قابل درک خواهد شد، ضمن این که حتی در سال‌ هایی که بازار مسکن دوره رکود سیکل متعارف معاملات را سپری می‌کند، در سه ماه تیر تا شهریور که به ‌دلیل تعطیلی مدارس، فصل طلایی نقل‌ و انتقالات ملکی به‌ شمار می‌آید، با افزایش نسبی معاملات رو به ‌رو می ‌شود.

مخالفان وضع موجود بازار مسکن که عمدتا سفته‌بازان و سوداگران بازار ملک هستند، در یکی دو هفته اخیر از دو روش برای انحراف افکار عمومی از کاهشی شدن میانگین قیمت مسکن استفاده می‌کنند. روش نخست آنها زیر سوال بردن آمار و اطلاعات رسمی از بازار بوده و روش دوم نیز تلاش برای اثبات این مدعاست که کاهش قیمت مسکن تکرار پذیر نیست. البته سفته ‌بازها اکنون در بازار معاملات حضور ندارند و با تحقق کمای بازار، مدتی است خرید و فروش مسکن با انگیزه‌ های سوداگرانه را کنار گذاشته‌اند، اما از طریق بازیگران دیگری که همچنان می‌توانند در روند بازار به نحوی اثرگذار باشند و نیز با استفاده از ابزارهایی همچون شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی، از انعکاس واقعیت کنونی روند معاملات جلوگیری کرده و افکار عمومی را منحرف می‌کنند.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: